Ta han om din inre dramaqueen en gång för alla!

Moshi Moshi!

Jag läste precis en övning ur Sanna Ehdins bok Sluta Kämpa - Börja leva, som jag vill dela med mig utav.

Det går ut på att ha en inre konversation med den inre stränga dramaqueen rösten som bannar, dömer och som är omänskligt hård mot dig. Alla har vi någon gång hört denna röst inom oss, på ett eller annat sätt.
Jag läste precis några sätt som kan hjälpa till att få kontroll över, vända och till och med få den inre rösten att känna sig trygg igen.

"
  • När du märker att den stränga, dömande och elaka rösten kommer fram - se den och ge den ett namn. Den kanske även har en form eller är en person. Hur ser den ut?
  • Lyssna på den utan att ta in vad den säger. Ha attityden: Jaha, du säger det, du tycker så, hm, vad intressant.
  • Var öppen och ta emot som om det gällde en annan person. Möt hårdheten inom dig själv med uppmärksam närvaro och vänlighet.
  • Du kan även ta upp den i famnen  och krama om den. Vad händer då?
  • Föreställ dig att den har en dragkedja som du öppnar, vad gömmer sig då bakom den hårda och krävande fasaden? Kanske någon som verkligen behöver dig och saknar dig?
  • Säg till det hårda, bestraffande inom dig att du älskar det eller den - och släpp sedan taget. Förvänta dig inget tillbaka utan låt det bara vara. Upprepa övningen nästa gång du hör denna röst. "
Denna övningen fick mig att verkligen vakna till och inse att jag inte Är denna dömande röst, utan den är bara en del av mig som inte riktigt hängt med i svängarna. ^^

Testa denna övningen själv.
Det funkar. ^^

Kärlek och Förståelse

/Sandra Bodinger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0