Att lära sig av sina misstag

Moshi Moshi!

Jag gjorde en tabbe på jobbet igår, något som jag skulle ha vetat bättre och gjort annorlunda. Varpå Jag fick en panikattack, med tankar om att nu komer jag bli avskedad och nu kommer alla hata mig (vilket självklart inte var fallet).
Vad mitt förra Jag skulle ha gjort vore att springa därifrån, gömma mig och hålla tyst om mina känslor. Men vad jag istället gjorde var att gå till min chef och berätta exakt hur jag kände, och hon tog det och agerade fenomenalt!
Hon gjorde precis tvärtom mot vad vissa andra skulle ha gjort, vilket skulle kunna vara att tycka synd om mig och ömka sig och dadda och hålla om mig, vilket endast skulle resulterat i att de endast skulle uppmuntra mitt beteende (självklart inte med mening), och detta skulle resultera i att jag inte lärde mig något om mig själv.

Detta beteende från min chef stärkte mig och jag gick därifrån med tårar av lycka över att ha fått ett sådant perfekt bemötande för min typ av problem.

Omge dig inte med människor som förstärker och ömkar sig för beteenden hos dig som får dig att må dåligt.
Omge dig istället med människor som har konkreta lösningar, som lyssnar men som ändå med omtanke sparkar dig i rätt riktning mot att göra det bättre nästa gång.

Tänk på vad du säger till dig själv, ditt inre troll vill ändå bara ha uppmärksamhet.



Kärlek och Förståelse

/Sandra Bodinger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0