Går du verkligen Din Stig, Eller går du någon annans?

Ohayo!

Jag vaknade ganska tidigt idag och var fortfarande ganska upprymd sen mitt inlägg igårkväll.
Låg jättelänge och bara funderade på vad mycket nytta jag kommer kunna ha utav min nyfunna information^^.

Men sen låg jag och tänkte på en annan grej. Jag kom på de att, även om Jag är påväg framåt i livet, och känner mig inspirerad och rör mig framåt i stormsteg, så kan jag inte förvänta mig att min omgivning ska göra samma sak. För dom känner inte de känslor som jag känner, och dom har inte den nyfunna förståelse som jag har fått. Jag känner mig nästan "frälst" för att jag äntligen har förstått en massa saker om livet nu. (det bästa är också att jag långtifrån har lärt mig allt än =D )

För vi människor färdas tillsammans, men inte jämsides. Eller jo, kanske en stund, men sen måste man skiljas åt (inte nödvändigtvis fysiskt) för att du ska kunna utvecklas i din takt, kanske snabbare, kanske långsamare än andra.

Det viktigaste är att man förstår att det faktiskt kommer en tid då man måste få utvecklas på egen hand, testa egna stigar, göra egna misstag och finna egen lycka för att lyckas.

Känner du att Du går Din väg just nu?
Om Ja, härligt! Kom bara ihåg att inspektera vägkanterna bara och stirra inte blindt mot målet.
Om Nej, Vart vill du vara? Visualisera varje dag att du riktar in dig på rätt stig, och du kommer fysiskt att hamna där automatiskt ^^ Många underskattar idag kraften i att visualisera.


Ja matane<3
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0