Det är Du som bestämmer över Ditt liv! Take Action!

Moshi Moshi!

Jag läste precis en blogg om självdiciplin, viljekraft och motivation. Och den fick mig verkligen att fundera över saker som jag vill  göra, men som den där lilla rösten inne i mig säger att jag kan börja med en annan dag.
Du vet som till exempel: börja träna, äta rätt, sluta röka, plugga, tvätta/städa... Sånt som vi kallar för måsten.
Men dom är inte måsten egentligen om vi ser på dom ur ett annat perspektiv.
Om du ser dom som måsten, gratulera din inre röst isåfall, för då har han vunnit igen!

Det är Du som bestämmer över din kropp och dina tankar.

Det är Du som bestämmer om du ska göra saker eller inte. Inte din inre röst.

För jag ser Min inre röst som den där rädda lilla flickan som inte vågar ta plats, som inte vågar tala ut högt utan räcker snällt upp handen, och ser ingen att hon räcker upp handen så tar hon ner handen och tiger.
Det är den flickan jag har levt som i mitt liv... fram tills nu!

Jag tänker inte vara offer för mina rädslor och sätta hinder för mina mål längre!

Nu är det jag som bestämmer!
Det är Jag som är Boss!
Jag är Boss över mina Tankar! Min Kropp! Och hela min själ och alla de val jag gör!
det är Jag som bestämmer! Jag!

En övning som jag har snappat upp under mina inspirationssökningar, är att säga sånna här saker till sig själv i spegeln. Jag vet att det kan kännas konstit till en början, men efter ettag så går det lättare allteftersom man mer och mer förstår budskapet.
En författare som jag starkt rekommenderar, är Mia Törnblom. Jag har aldrig någonsin träffat henne eller ens sett henne i verkligheten, och hon vet inte ens att jag existerar. Men Ändå så är jag så tacksam över att hon har inspirerat mig som hon har gjort.

Ha dessa funderingar i åtanke, och läs detta blogginlägg, den är indelad i tre delar.
Jag älskar att läsa texter, se videos och lyssnar på åsikter som ändrar mitt sätt att se på saker.

Ja Matane<3
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Simon Damberg

Jag har sett Mia Törnblom. Hon satt framför mig över en atltantflygning i juli 2008. Tänkte börja snacka med henne men hon såg sur ut och tyckte sin unge var jobbig så jag struntade i det. Lustigt med tanke på att hon ska vara en sån motiverande kvinna. aldrig hört henne föreläsa(jag vill!) men läst hennes "Självkänsla Nu!"



2010-02-09 @ 14:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0