Leta frågor, inte svar

Moshi Moshi!

Jag har kommit fram till en grej...

När livet känns jobbigt, och man har fastnat i en svacka, eller vad man nu vill kalla de, och man frågar sig Vad man ska göra för att göra allt bättre igen.
Så tror jag inte att man behöver Göra något speciellt i den bemärkelsen att man handkraftigt tar tag i saken.
Det absout enda man behöver göra egentligen, är att sätta sig ner, med eller utan papper och penna.
Och skriva ner eller fundera kring de rätta Frågorna, oh ja! du läste rätt, jag sa Frågorna! Det felet som folk oftast gör, är att de försöker hitta de rätta svaren, istället för de rätta frågorna.
För när du ställer rätt frågor, så kommer allt automatiskt att falla på plats. Det är så de effektivaste pedagogiska metoderna i lärande sker, när läraren frågar rätt frågor till eleven så att eleven kommer på svaret själv.
Innerst inne finns alla svar vi söker, det undermedvetna har alla svar, kalla det för universums kraft, gudar, själen, ljusguide, you name it!
De enda vi behöver göra är att ställa de rätta frågorna!


Kom ihåg till mig själv: skriv en bok om detta!

Ja  matane!<3
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0