Gott nytt år!

Moshi Moshi!

Jag har bestämt mig för att inte dricka något detta nyår(vilket jag är jävligt stolt över ^^), istället kan jag då agera chaufför om någon skulle vilja ha skjuts, vilket jag gör med nöje. Då jag inte har kört så mycket bil sen jag tog körkortet i somras.

Jag har funderat mycket på vegansk mat idag. Och som jag skrev i tidigare inlägg om att jag ska testa på att vara vegan, så funderar jag mer och mer på att testa på det. Dels för att jag inte bidrar till köttproduktionens bidrag till växthuseffekten i och med utsläppen som bilarna gör över med vid slakt och paketering. Och sen dels för att jag inte känner någon som är överviktig och vegan, du förstår säkert vart jag vill komma med det.

Sitter och letar lite hälsotidningar. Även om jag vet att man ska ta de mesta dom skriver med en nypa salt, så brukar jag bli väldigt inspirerad utav sånna tidningar. Jag har nog aldrig riktigt helt trott blindt på något som jag läst i någon sådan tidning utan att ta reda på bakgrundsfakta först, men jag tar inspiration från artiklarna och gör det till mitt eget.
Jag älskar att vara inspirerad ^^
Jag ska börja köpa lösnummer, då jag inte vill prenumerera eftersom en och samma tidning inte kan innehålla saker som inspirerar mig varje gång. Så någon månad kanske jag köper tex "Topphälsa" medan jag en annan månad kanske väljer "Må Bra".

Vi syns om ett år ^^
Ja matane <3
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0